هرروز سیب بخورید تا بیمار نشوید

⛹ورزش کنید تا سالم بمانید

با کتاب های گاج وقلمچی  در کنکور موفق شوید


روزانه  دهها جمله نظیر جملات بالا می بینیم  اما همه ما آدمهایی را سراغ داریم که :

سیب زیاد میخورند اما بیمارند ،

ورزش می کنند اما مشکلات جسمی دارند

 کتاب های گاج و قلمچی را  خریده اند  اما در کنکور قبول نشدند.


واقعاً مشکل کجاست؟

آیا گویندگان جملات بالا که پزشک ومتخصص و حکیم  و کارشناس بوده اند  دروغگو هستند؟!!!

 یا انتظار ما از جملات بالا نامعقول و بیش از حد بوده است؟؟


پاسخ:

 آ این جملات ونظایر آن  قیودو شروطی دارند که اغلب در جای دیگر ی گفته شده است یا آنقدر بدیهی اند که مخاطبان از آن اطلاع دارند.

اگر به پزشک مراجعه کنید خواهد گفت : اولاً سیب باید رسیده باشد؛ تمیز باشد، ناشتا خورده شود و ضمنا منظور از بیماری در این جمله بیماری های ناشی از کمبود ویتامین است نه همه بیماری ها 

اگر به کارشناس ورزش رجوع کنید، خواهد گفت: ورزش باید روزانه و مرتب باشد، بعد از نرمش باشد، متناسب با سن و وزن شماباشد، در محل مناسب ودر هوای سالم و زیر نظر مربی انجام شود و ضمنا منظور ما از سلامتی، سلامتی جسمی است نه همه سلامتی ها (مثلا سلامت روانی  یا اخلاقی )


معلمین کنکور هم به شما خواهند گفت که صرف خرید کتاب های گاج و قلمچی کافی نیست بلکه باید آنها را خواند وتمرین های آن را حل کنید تا در کنکور نتیجه خوبی بیاورید

می بینید که همه جملات بالا بدون رعایت شرایط  و قیود  واگر بدون جلوگیری از  آسیب ها و آفات عمل انجام شود نتیجه مورد نظر را به ارمغان نخواهند آورد  و حتی ممکن است  اثر مع هم داشته باشد( خوردن میوه آلوده ، ورزش در هوای ناسالم)  


نکته کلیدی


روایاتی که برای انجام یک عمل صالح(مثلاً: زیارت امام  حسین، اشک ریختن برای او، استغفار درشب قدر ، صدقه به فقیر ، نگاه صمیمی به  والدین ، دست کشیدن سر یتیم و)ثواب های عجیب وغریب و سعادت آخرتی نقل کرده اند نیز از همین قبیلند.هر یک از این روایات قیود وشروط خاصی دارند که گوینده  (قران، پیامبر یا امام ) در همان جا  یا در جای دیگری به آن اشاره کرده است یا آنقدر بدیهی است که هر منصفی با کمی دقت خواهد دانست. متاسفانه بی توجهی  به شروط و قیود مذکور باعث بدفهمی و برداشتهای غلط می شود.

 مثلاً :

نماز از مهم ترین دستورات قران است و هزاران ثواب برای آن ذکر شده و آن را  عامل فلاح و رستگاری دانسته اند اما در همین قران می گوید وای بر نمازگزاری که  ریاکار است ویا به فکر طعام مساکین نباشد.

  قران پر از دستور به صدقه و پرداخت زکات  است اما در همین قران منت گذاشتن، ریاکاری و صحنه سازی، آزار دادن فقیر  را باعث حبط عمل دانسته است.

 در قران و روایات تاکید زیادی بر استغفار و تاثیر آن در بخشش گناهان آمده است. این در حالی است که امام علی در حدیث معروفی  استغفار را کافی نمی داند و برای آن  6 شرط بیان می کند که از جمله آنها پشیمانی واقعی، تصمیم بر ترک و جبران ضرر وزیان دیگران و حلالیت طلبی است.


 بدیهی است اشک و عزاداری برای امام جسین نیز شروط وقیود خود را دارد ( از جمله : معرفت به امام واهداف قیام، عمل به سفارشات امام ، تقلید از رفتار  ظلم ستیزانه وحق طلبانه او  و.) که بدون رعایت آنها منظور امامان درست فهمیده نمی شود و صرفا توجیهی برای فرار از مسئولیت آدمهای تنبل و بهانه ای برای توهین و بی ارزش خوانی فرهنگ دینی از سوی بدبینان خواهد بود.


Rahnamaeei@: آخرین مطالب از این نویسنده را در این کانال تلگرام بیابید

حدیث «لیلة الرغائب» در ترازوی نقد

آیا فرشتگان عقل، اختیار و تکامل دارند؟

تاملی پیرامون حقوق زنان

های ,، ,قران ,امام ,جملات ,جمله ,جملات بالا ,در کنکور ,اما در ,های گاج ,شود و

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلودها با کیفیت و بهترین ها خدمات اهل البیت علیه السلام ( خدمات امپراطوری بوی یاس ) دانلود فایل آموزشی صرافی ارزهای دیجیتال هش تومن برنامه نویس PHP سنگ صبور خنده آموزشیونی گروه کلینیک تسنیم وکیوم لند